日本エイサーは2010年1月27日、報道関係者などを対象に2010 Acer Japan Kick Off Meetingを開催した。
その中で、2009年にノートパソコンでのシェア2位を2010年に1位、2011年に日本の市場シェア5位、2012年にはパソコンで世界シェア1位になる目標を発表した。
Acerは2009年にDELLを抜き1位のHPに次いでノートパソコンの世界市場シェア2位になった。日本市場シェアを2011年に9%程度にし、5位になる目標。そのためには、2008年から本格的に投入したネットブック(10.1型以下)、2009年に投入したULV(ライトノート 11.0から13型)に加え、2010年にはメインストリームの15.6型製品で攻勢をかける。
現在、国内大手メーカーのメインストリーム製品は10万円中盤の価格設定となっているが、これを同程度の性能で10万円弱の製品を投入する。
これは、世界的に見ると安くはない設定で、国内大手でも海外市場にはこのAcer製品と同程度の価格設定の製品が存在している。
Acerは高価格帯の製品が多い日本市場で、バリュー感の高い製品で2010年のシェアを高める。
そのためには、価格や性能に加えて、サポートなどにも注力していくという。
http://www.youtube.com/watch?v=f4xOS6W7jxU
http://www.youtube.com/watch?v=1uC4WfcdoT0
http://www.youtube.com/watch?v=xiV8j4HIfq4
Acer Japan, January 27, 2010, the press and for 2010 Acer Japan Kick Off Meeting was held.
In its 2009 market share in laptops in 2010 was No.2 to No.1, 2011 Japan’s market share was No.5, 2012 was the No.1 market share in PC goal will be announced did.
Acer in 2009, overtook the share of DELL. Acer laptop in the world market, ranked second. 1st place HP.
Japanese market share in 2011 to about 9%. The goal is become the first five.
To do this, put into the year 2008 netbook (below 10.1 type), was launched in 2009 with ULV (11.0 to 13 light notebook type), in addition to the main stream in 2010 to introduce 15.6-type products.
Currently, the mainstream products from major manufacturers and the country is 100,000 yen pricing in the middle, with comparable performance to introduce this product less than 100,000 yen.
This is the average price in the world. Japanese brands in overseas markets, Acer is selling a comparable product and pricing products.
Acer is in the Japanese market, many high-priced products, products with a high sense of value in increasing the share of the year 2010.
So, in addition to price and performance, it will also focus on and support.
http://www.youtube.com/watch?v=f4xOS6W7jxU
http://www.youtube.com/watch?v=1uC4WfcdoT0
http://www.youtube.com/watch?v=xiV8j4HIfq4